Karum & Ysondriel

Do tohoto fóra patří veškeré žádosti o přijetí nového herního charakteru.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Karum

Karum & Ysondriel

Příspěvek od Karum » 12. 8. 2018 2:16

Obrázek
Obrázek
by Shairen
Obrázek
Meno: Karum
Pohlavie: Mužské
Rasa: Urgal
Vek: Narodený 9. Lejavca roku 6 Nového Rádu. Fyzický rast sa zastavil v plnej dospelosti – v päťdesiatke.

Povolanie: Dračí Jazdec rádu Suffragi. Dlhé roky pracoval ako baník a potom kamenár a nakoniec sochár, teraz však popri jazdeckých povinnostiach nemá príliš na prácu čas - a od istej doby začal uprednostňovať rozširovanie svojich vedomostí. Čas, ktorý kedysi trávil s kameňom teraz trávi s knihami, i keď na svoju prácu nezanevrel.
Gedwey Ignasia: Baranova jazdecká značka sa nachádza na jeho pravom pleci, tam, kde Kullovia nosievajú tetovania klanov. Tvarom pripomína oko hurikánu.

Jazyky: Urgalština, ľudský jazyk a základy elfského jazyka. Následkom siedmich zím strávených v Hedarthe, intenzívneho štúdia a častých ciest na pevninu v úlohe Jazdca sa ľudský jazyk naučil ovládať rovnako dobre ako svoju materskú urgalčinu. Jazdectvo si okrem iného vyžaduje aj akú-takú znalosť starovekého jazyka - a i keď sa Karum v žiadnom prípade neradí medzi jeho nadšencov a už vôbec ho nehodlá využívať ako nástroj k ovládaniu mágie, hrubé základy sa musel naučiť - jedná sa hlavne o frázy a slová potrebné vo formálnom styku s elfmi.
Obrázek
Kmeň: Anash Garokh

Karum patrí k jednému z pomerne nových urgalských kmeňov - jeho kmeň bol založený baranmi ktorí prežili vojnu proti Galbatorixovi a z bitiek si domov na západ priniesli túžbu komunikovať s ľudmi viac, či už prostredníctvom diplomacie alebo obchodu. Preto bola ich dedina založená blízko jednej z hlavných obchodných ciest v pahorkatine ďaleko na južnej strane Dračích vrchov. Karumov kmeň má na urgalské pomery neobyčajne veľa remeselníkov a obchodníkov, a Kullovia sa v jeho kmeni vyskytli iba veľmi vzácne. Pred narodením Karumovej sestry Vrigy boli v kmeni len dvaja Kullovia, a obaja sú starší než Karum. Vriga bola prekvapením pre celú komunitu, no svojou múdrosťou a statočnosťou si získala uznanie veľmi skoro po dosiahnutí dospelosti. Dedina je na urgalské pomery veľká a rada matiek ju vedie s múdrosťou a rozvahou tých, ktorí zažili utrpenie veľkej vojny. Niekoľkí barani z tohto kmeňa ovládajú písmo - a mnohí i ľudskú reč, avšak medzi sebou ju používajú len veľmi zriedka. Obmedzuje sa väčšinou na základnú komunikáciu potrebnú na obchod.

Rodina: Karumovi rodičia, Gorak a Erala, neboli ničím výnimoční. Obaja pochádzajú z rovnakého kmeňa a dohromady ich spojilo rozhodnutie starešinov. Karumova matka bola bojovnejšia než jej parner a práve ona bola tou kto ho naučil loviť a postarať sa o seba v drsnom prostredí hôr v ktorých vyrástol. Karumov otec je drevorubcom a drevorytcom - v jeho spoločnosti sa baran ako mladý naučil úcte k prírode a prvýkrát vzal do ruky nástroje remeselníkov. Jeho rodičia aj po jeho odchode do púšte zostali žiť s kmeňom, ani jeden z nich však nedokáže písať či čítať, čo zapríčinilo dlhoročné absolútne odlúčenie. Jeho rodina mu však už nechýba - rýchlo si navykol na osamelý spôsob života, a odkedy má Ysondriela, všetky jeho potreby v oblasti vzťahov sú naplnené viac než dostatočne. Nikdy nemal ambície na založenie rodiny či splodenie potomkov - a po toľkých rokoch strávených mimo svojej vlastnej komunity mu ani neprekáža že Jazdectvo ho o túto možnosť viac menej definitívne pripravilo.
Pri ceste na Vroengard sa na dva mesiace zastavil doma a pri tejto návšteve zistil, že má mladšiu sestru, Vrigu. Vriga sa narodila pred vyše dvadsiatimi rokmi, a prednedávnom dosiahla plnú dospelosť. Už teraz je ale oveľa bojovnejšia než Karum - presahuje ho takmer o dve hlavy, a v jej správaní badať stopy horúcej krvi Kullov. V bojovnosti a vernosti sa podobá jeho matke, a v tom prvom ju vďaka jej prekvapivému dedičstvu prekonáva. Je mladá, no múdra a silná a Karumovi veľmi pomohla vtedy, keď to on i jeho priatelia najviac potrebovali - za to je jej baran nesmierne vďačný.

Bydlisko, pôvodné bydlisko: Karum sa narodil v horách na západe Alagäesie, väčšinu svôjho života však strávil v lomoch na okraji púšte Hadarak. Sedem rokov obýval pivnicu meštiackeho domu v Hedarthe ďaleko na východe, a teraz prebýva na ostrove Dračích jazdcov spolu so svojím drakom Ysondrielom. Ich domovom sú striedavo ohromná Bašta dračích jazdcov a Karumova jaskynná dielňa na západnej strane hôr.
Obrázek
Tento baran má sivozelenú pokožku ktorá získala svôj odtieň vďaka dlhoročnému zvyku potierať si svoje pevné, veľké telo s hrubými rysmi olejom z púštnych krov, ktorý ho chránil proti vražednému slnku v púšti Hadarak. V mladšom veku bývala jeho koža tmavosivá, no zdá sa že aj po takmer troch rokoch bez oleja zelený odtieň pretrváva a zostane to tak až do konca jeho dní. Ľudom a elfom - zvlášť tým menšieho zrastu - sa rovnako ako drvivá väčšina príslušníkov jeho rasy môže zdať naozaj obrovským, a oproti trpaslíkom je naozajstným gigantom, ale v spoločenstve urgalov - a najmä v porovnaní s Kullmi - príliš nevyčnieva Jeho plecia a hruď sú oproti hrubočiznému krku nízko položené, a jeho mohutné ruky so zničenými dlaňami prezrádzajú šikovnejším pozorovateľom jeho celoživotnú prácu s kameňom. Jeho tvár je rozložitá, so širokou čelusťou, veľkými zubami, plochým nosom a nízkymi, širokými očami farby živice, ktorých zrak je ostrejší než zrak rozmaznaných ľudí. Karumovi až ku kolenám padajú dlhé, uhľovočierne vlasy ktoré rád nosí spletené do viacerých vrkočov upevnených ozdobnými sponami z matného kovu bronzovej farby. Spoza uší mu vyrastajú smerom dozadu k hlave pritisnuté krátke, rovné rohy - z jeho ľavého rohu zostáva len spodná polovica. Zranenie utŕžené v boji s prekliatymi drakobijcami ho však príliš nezarmútilo - kvôli jeho rohom sa mu deti Urgalov posmievali, a má na ne iba zlé spomienky, i keď prežil väčšinu svojho života medzi ľudmi. Tak ako väčšina jeho ľudu sa oblieka iba veľmi základne a stroho - jeho hrubá koža je lepším povrchom než akákoľvek látka, a tak na ňom väčšinu času zbadáte iba ovínadlá predlaktí a koženú zásteru.
Obrázek
Karum nie je typickým povahovým zástupcom svojej rasy - napriek tomu že je hrdý, neústupčivý a úprimný. Pohŕda klamármi a ľudmi, ktorých dokáže uraziť pár slov. Napriek svojej rase však nie je priveľmi agresívny. Nehrnie sa do vojny či boja, svoju energiu radšej sústreďuje na prácu pri ktorej môže zlepšiť pohľad ostatných ľudí na urgalov. Svoje poslanie - osobnú misiu v tomto smere sa snaží podporiť aj svojím vyjadrovaním a vystupovaním,, a to najmä pri oficiálnych stretnutiach a či rozmluvách s elfmi. Nie vždy sa mu to darí, a i nedávny bál v Urú Baene ukázal, že horúca krv jeho ľudu ho celkom neopúšťa, a v oblasti diplomacie ho ešte čaká dlhá a tŕnistá cesta. Napriek svôjmu "vznešenému" jazdeckému postaveniu záľubu často nachádza v tvrdej práci - zabaví sa často v meste pri dláždení ulíc, no i v horách pri ťažení kameňa či dreva. Rád trávi čas v jaskyniach - no iba keď sú osvetlené. Odkedy sa stal dračím jazdcom, našiel ďalšiu záľubu ktorá mu aj vďaka jazdeckému štúdiu vypĺňa väčšinu dní, a tou je poznávanie histórie - nielen tej spojenej s Jazdcami, ale aj s celým kontinentom a dejinami jednotlivých rás. Bližšie spoznať tohto barana môže byť ťažkou úlohou, i keď je od prírody priateľský - je totiž nadovšetko úprimný a to mnoho ľudí odrádza. Nikdy však neklame, a svoje sľuby dodrží.
Obrázek
Tento baran sa narodil vo veľkej urgalskej dedine uprostred hôr na západe Alagäesie. Vyrastal obklopený urgalmi, nie však bez kontaktu s vonkajším svetom. Jeho dedina ležala blízko obchodných ciest, a ľudia jeho kmeňa sa živili ťažbou, spracovaním a predajom mnohých rôznych surovín trpaslíkom aj ľudom. Jeho ranné detstvo plynulo pomaly a spokojne - bez vojen, krviprelievania či sporov medzi klanmi. Celé dni strávil hrami v lesoch, zápolením so svojimi rovesníkmi, či spievaním piesní pri pomáhaní otcovi. Neskôr sa naučil základy ľudskej reči a začal predávať drevo ľudským obchodníkom.
Keď nastal čas jeho skúšky dospelosti, nerobil z toho príliš veľkú vedu. Bol hrdý na mnohé svoje schopnosti, no hrubá sila a prahnutie po krvi neboli jednými z nich. Odišiel od kmeňa iba nakrátko, a z pohľadu vodcu jeho kmeňa sa nevyznamenal - korisťou jeho rúk bol iba obyčajný vlk. Krátko po tom ako sa stal dospelým odišiel od svôjho kmeňa smerom k púšti. Hnala ho túžba spoznať svet mimo hôr a stať sa jedným z baranov ktorí dokážu svetu, že urgalovia sa zmenili a stáročné krvavé zvyky ich pomaly ale isto opúšťajú. Na okrajoch púšte Hadarak zakotvil na dlhé roky v bezvýznamnom osídlení baníkov kde dobrú noc dávali kamene a piesok. Tu vzal opäť do ruky čakan a pustil sa do nového materiálu - tak ako jeho otec vdychoval život drevu, chcel Karum vdychovať život rude a zemi. V púšti bolo iba jedno ročné obdobie, a toto obdobie bolo suché a horúce. Aby sa chránil pred slnkom, začal sa potierať olejom z rastlín a jeho koža získala zelenkavý nádych.
Život v púšti však začínal byť z roka na rok čoraz nebezpečnejší - banditi sa vrátili a prepadávali karavány s ktorými baníci obchodovali. Navyše sa v piesku zvýšil výskyt veľkých škorpiónov, ktoré baran bytostne neznášal a preto sa po dlhom váhaní rozhodol pretrhnúť putá ktoré ho viazali k tomuto miestu a presťahovať sa do ľudského mesta. Naložil tie najlepšie zo svojich kameňov na prenajatý voz a pustil sa smerom na východ.
Vo východnej časti Alagäesie bol život pokojnejší, a obchod so surovým kameňom slabší. Ak chcel Karum prežiť, musel sa naučiť niečo čo ho odlišovalo od masy robotníkov v ľudských mestách - vtedy si spomenul na to ako jeho otec vyrezával z dreva obrazy, a v jeho hlave sa zrodil nápad. Nakúpil prvé nástroje a začal tvrdo pracovať na tom, aby sa mohol stať umeleckým kamenárom - remeselníkom. Urgalským remeselníkom. Baranove prsty boli silné, no šikovné a jeho tvrdohlavosť pomohli časom pretaviť do prvých zárobkov a novej profesie a životného poslania. Celé dni ťažil kameň, odhadoval rudu, zhováral sa s ňou a potom ju v prenajatej, stuchnutej pivničnej miestnosti menil na ornamenty, plakety a dlažobné kamene. Mesto však nerástlo, a kameňov na dláždenie ulíc nebolo treba veľa.

V krčmách sa však šepkalo, že ďaleko na západe, na prastarom ostrove Dračích Jazdcov čaká na každého nový život a bohatstvo, a veľa prostých ľudí sa náhlilo v ošiali na západné pobrežie Alagäesie, aby tam našli niečo čo im na starých miestach chýbalo a unikalo. Karum vedel, že rastúce mesto bude potrebovať schopných kamenárov, a tak bola jeho ďalšia cesta jasná. Najprv na juhozápad - domov, do hôr, uvidieť po dlhom čase rodinu s ktorou roky neprehovoril ani slovo - aby sa mohol vystatovať a ukázať im, že prežil a vybojoval si svoje miesto vo svete - a potom na sever, a cez more! Volanie Vroengardu sa ozývalo v mnohých, a počul ho i sivozelený baran.
Po návrate domov zistil, že má sestru, a s rodinou strávil zopár kľudných týždňov. Potom ho však túžba dokázať svetu a svojim rodičom – ktorých jeho rozprávanie o rokoch strávených na púšti a v Hedarthe zaujalo, ale nenadchlo – že i barani sa môžu zmeniť, a pevne stanúť na svojom mieste v spoločenstve rás, vyhnala na sever – a on putoval do Nardy, kde sa nalodil a odplával na legendami opradený ostrov.

Herná história:

Po príchode na ostrov sa Karum ubytoval v hostinci U Ďasa Pekelného. Netrvalo to však ani tri dni, a v druhom hostinci na námestí uvidel svôjho prvého draka - tigrované dráča, a spoznal jeho jazdkyňu Tiarnís. Tá mu poskytla prvotný impulz ktorý odštartoval jeho sochársku dráhu, a na tú potreboval dielňu - a tak sa stalo, že necelý týždeň po príchode na ostrov sa Karum presťahoval do vhodnej jaskyne ktorú si vyhľadal v horách severne od Bašty dračích jazdcov. Nasledujúce dva týždne strávil z veľkej časti úpravami jeho nového domova a výrobou nábytku, ale podarilo sa mu medzitým získať aj novú známosť - dračicu predstavenej Ordo Arcanae, mocnú Isolde.
Keď sa mu podarilo zaistiť si takto riadnu dielňu, pustil sa horlivo do práce na sochách a čoskoro boli na svete jeho prvé výtvory, a niektoré z nich si dokonca našli aj kupcov. Neskôr si Karum dožičil trochu voľna, a podarilo sa mu preskúmať chrámové záhrady a ďalšie časti mesta a spoznať ešte viac Jazdcov a ich drakov. Leto sa pomaly prehuplo do jesene, a on tvrdo pracoval - a vyplatilo sa to. Všetko šlo ako po masle, a počas Sviatkov Svetiel sa s Reanenom, druhou dušou jazdkyne Tarien, dohodol na výrobe kópie dračieho vajca. Keď sa na druhý deň Sviatkov Svetiel vybral do Chrámu, aby si dobre obzrel Reanonovo vajce, netušil, že tam naňho čaká oveľa vzácnejší poklad - vyliahol sa preňho búrkový Ysondriel a on sa pripojil k legendárnym dračím jazdcom.
Po tom, ako do jeho života vstúpilo toto nové svetlo, sa presťahoval do Bašty a začal lepšie spoznávať už predtým známe tváre - najsamprv Tarien, ktorá mu pomáha s tým prívalom nových informácií a schopností, ktoré musí získať, a potom i mnohých ďalších jazdcov. Zažil mnoho dobrých chvíľ so svojimi novo nájdenými priateľmi - s učiteľkou Tarien, s mladým jazdcom Harielom a i ďalšími, no i hroznú zimu plnú strachu keď jeho mladý drak utiekol na Sever. Nakoniec sa ho baranovi s pomocou Tarieninho draka Reanena podarilo zachrániť, no ich vzťah to navždy poznačilo. Ysondriel ani celkom nestihol vyrásť keď ich vojna povolala na kontinent, a potom strávili takmer tri mesiace v spoločnosti Hariela a Telperen v jeho rodnej osade. Slovo jeho sestry im zaručilo tú najlepšiu starostlivosť a oni sa dokázali takmer celkom vyliečiť zo svojich vonkajších zranení - tie, ktoré sa skrývali v ich vnútri sa však ukázali ako hlbšie, než si hodlali pripustiť. Skôr ako vojna samotná to však bol prístup Jazdcov a rádov, čo nimi otriaslo - a ukázalo sa, že ich návrat na ostrov nemal mať dlhé trvanie. Ich cesta do Urú Baenu im dala niekoľko dôležitých lekcií, a na dlhý čas bola poslednou s ich jazdeckými priateľmi - udalosti, ktoré otriasli kráľovstvom, hodlal Karum zvestovať svôjmu ľudu osobne, a zatiaľ čo ostatní Jazdci bojovali s intrigami kráľovského dvora, on sa snažil otvoriť oči mnohým tvrdohlavým baranom voči nebezpečenstvám vonkajšieho sveta. Stretnutia s Narrashou i Górdanom v ňom znovu prebudili spomienky na povahu svojej rasy, ktoré dlhé roky ani poriadne nevnímal - bolo jasné, že skôr či neskôr zmena zasiahne aj tie najzastrčenejšie dediny a on nehodlal dopustiť, aby jej urgralgra čelili nepripravení. Okrem toho sám neveril ani kráľovi, ani Sindúal - a i keď musel uznať, že mladý predstavený jeho rádu mal v mnohých veciach pravdu, veci Jazdcov mohli v jeho ohľade počkať. Ysondriel ako zvyčajne myslel len na draky, a často podnikal samostatné výlety do divočiny zatiaľ čo jeho Jazdec viedol dlhé debaty a nie jedenkrát i bojoval za svoju pravdu v mnohých urgalských dedinách. Takmer pol roka trvalo, než sa opäť rozhodli vrátiť sa na Vroengard - pretože aj keď svoj sebarozvoj a tréning v žiadnom prípade nezanedbávali, rady skúsenejších a spoločné štúdium sa nedali ničím nahradiť. Na Karuma čakala Bašta, a Ysondriel sa túžil opäť po dlhej dobe stretnúť so svojím synom i s Telperen - i keď ešte netušili, či ich na ostrove nájdu.
Obrázek
Viera postavy: Karum verí v duchov prírody a predkov a dodržiava všetky urgalské rituály ktoré ho naučil jeho kmeň

Motivácie a cieľe: Dakedy Karum túžil stať sa kamenárskym majstrom, ktorého diela by zanechali správu o urgalskom majstrostve i o jeho čase strávenom na tomto svete. Od príchodu na Vroengard sa však okrem toho začal zaujímať i o históriu, a keď sa preňho vyliahol Ysondriel, jeho motívy sa úplne zmenili – na prvom mieste kameň nahradila živá oceľ, a on sa po dokončení poslednej prisľúbenej sochy pre majstra Reanena stal Jazdcom na plný úväzok. Jeho hlavným motorom však neprestáva byť snaha o zlepšenie postavenia urgalov vo svete, a i keď už dávno pochopil, že tá musí prísť hlavne zo strany baranov samotných, neprestáva s usilovnou prácou v tomto smere. Rovnako dôležitý je preňho rozvoj jeho i Ysondriela ako samostatnej, dospelej Jazdeckej dvojice - a neustále posilovanie ich turbulentného spojenia.

Obavy a strachy: Karum nemá rád tmu – dokáže ju pretrpieť, ale bez zdroja svetla sa necíti najlepšie. Bytostne nenávidí škorpióny. Má strach z potupy, straty vlastnej cti ktorú by potom už nemohol nijako získať späť. Tak ako väčšina urgalov sa však nebojí fyzickej bolesti, ani smrti. Silný cit k Búrkovému ho však primäl strachovať sa o jeho bezpečnosť a zdravie, a tento pud nepoľavil ani po tom čo jeho drak vyrástol na tvora oveľa silnejšieho než Karum sám.
Obrázek
SpoilerUkázat
Amulet vyrobený z jeho odťatého rohu pokrytý urgalským písmom - dar od sestry
Urgalský 90 librový dlhý luk vyrobený z tvrdenej kože, rohoviny a železa
Kožená torba a opasok s bežnými kamenárskymi nástrojmi
Čakan s diamantovou špičkou
Horolezecké dvojčakany spojené reťazou
Horolezecký krížový hrudný postroj + výbava k nemu (lampáš, lano, skoby, karabíny)
Truhlica s nástrojmi ktoré sú príliš ťažké na nosenie pri sebe, či príliš málo používané
Intarzovaná truhlička s ryteckými nástrojmi
Viacero kožených záster a sandálov
Ovínadlá na zápästia
Zvinutá jemne opracovaná koža kozorožca
Mešec s peniazmi
Kapsa s bylinkami a látkovými ústrižkami na zranenia (základné bylinkárske schopnosti - vedomosti matky a kmeňa)
Do jeho vlastníctva spadá i niekoľko kusov nábytku ktoré sám vyrobil, a dielňa v horách na sever od Bašty.
Obrázek
Fyzické schopnosti:

Vrodené:

Výdrž - 6/10 - Karum je urgal, a jeho húževnaté silné telo dokáže vydržať veľmi veľkú fyzickú záťaž a vypätie. Desiatky rokov ťažkej driny s kameňmi, boje so zvieratami a rituály klanu ako aj dlhé cesty krajinou vykryštalizovali jeho vrodenú staminu do miery pri ktorej sa ľudom jeho zásoby energie pri behu či fyzickej námahe môžu zdať nevyčerpateľné. Dokonca aj medzi urgalmi s ktorými roky žil bola jeho schopnosť udržať si energiu po dlhú dobu nadpriemerná.
Sila - 4/10 - Priemer dospelých baranov. Chodiaca hora svalov prispôsobená na prežitie a efektívne vraždenie koristi. Holými rukami bojuje a zabíja zver, poľahky dvíha váhu podobnú jeho vlastnej, dokáže sa dlho a vytrvalo šplhať a jeho údery čakanom - ak je prinútený brániť sa a má ho po ruke - sú drtivé a smrtiace.

Naučené:

Kameníctvo - opracovávanie a ťažba kameňa, ovládanie nástrojov spojených s remeslom.
6/10 - Pre Karuma sú kamene zdrojom obživy a súčasne obdivu a radosti. S kameňom robí celý svôj život, a skaly sú preňho takmer živými bytosťami ktorým je rád nablízku. Jeho silné paže ovládajú kamenárske nástroje s presnosťou dlhoročného profesionála a kameň pod jeho rukami ožíva.

Sochárstvo - 3/10 - Po príchode na Vroengard začal Karum na popud Tiarnís premýšlať aj o tejto časti jeho remesla, a kvôli nedostatku surových materiálov pre kamenárstvo vo veľkom začal po zabezpečení dielne pracovať na zlepšovaní tejto schopnosti. Jeho sochy nie sú žiaden zázrak, ale dlhoročné skúsenosti s kameňom a jeho tvarovaním mu výdatne napomohli, a naučil sa ich vytvárať raketovou rýchlosťou.

Lukostreľba - 3/10 - Narozdiel od mečov baran pri Rowenovom tréningu lukom nepohrdol, a i keď sa mu v boji príliš neosvedčil, predsa ho na cvičisku s "vrhačom palíc" bolo možné vidieť, a zo svojho pobytu u urgalov si priniesol aj poriadny luk, taký, aký by mu Vroengarde nemal kto vyrobiť. Vrátil sa k luku po troch desaťročiach, a tak jeho schopnosti nie sú nič úchvatné, ale cvičí ďalej - boj, ktorý zažil pravdepodobne nebol posledný a v Jazdeckých službách sa mu taká zbraň
ešte na niečo môže zísť...

Plávanie - Na veľké naliehanie svôjho draka sa po dlhom čase odhodlal prekonať svôj odpor k plávaniu a strach z vody, a pod Ysondrielovým vedením sa naučil plávať dostatočne dobre na to, aby sa pri páde do vody neutopil a nebolo ho treba zachraňovať. Kúpeľom so svojím drakom sa už viac nevyhýba, ale sám sa do vody asi nepohrnie.

Sociálne schopnosti:
Ako príslušník rádu diplomatov a liečiteľov by mal v sociálnej sfére prirodzene žiariť, no horúca urgalská krv mu občas spôsobuje nemalé problémy, a napomohla už vytvoriť nejednu zaujímavú situáciu. Ako drvivá väčšina jeho rasy, aj Karum je hrdý na seba samého i svôjho draka, ako i mnoho ďalších vecí, a nadovšetko úprimný. To nie sú práve najlepšie predpoklady na pohyb vo vyšších kruhoch spoločnosti - s ľudmi si na tejto úrovni nikdy neporozumel, a i keď teraz už ovláda mnohé pravidlá etikety a slušného správania, nie vždy dokáže ovladnúť svoju horúcu krv. Vďaka svojej gigantickej výške v porovnaní s ľudmi a masívne osvalenej postave má navyše ideálne predpoklady na zastrašovanie, akokoľvek je nechcené, a vyvolanie úplne iného prvotného dojmu než by si sám želal. Ysondrielova povaha mu všetko v sociálnej oblasti takisto sťažuje viac než dosť -a tak nečudo, že spoločným pričinením si často vedia zavariť. Na druhú stranu však pomerne dobre vychádza s elfmi, a v nuansách ich etikety je o čosi menej stratený ako v tej ľudskej - môže to však byť spôsobené tým, že všetok jeho kontakt s elfmi, akokoľvek formálny, sa odohral len na Vroengarde. Každopádne je sociálna sféra niečím, na čom musí Karum ako Jazdec poriadne zapracovať.

Magické schopnosti: Žiadne. Prírodnej mágie sa nebojí, ale neovláda ju. Šamanov rešpektuje, ale v láske ich nemá - rovnako ako väčšina jeho rasy. Štúdium mágie neprichádza do úvahy, pretože to zakazujú nariadenia jeho Matiek - a okrem osobnej psychohygieny, otvorenia a ochrany svojej mysle sa Karum mágiou absolútne netúži zaoberať.

Liečiteľské schopnosti:
Jazdec Ordo Suffragi - Napriek tomu, že Karum sa vždy chcel viac sústrediť na diplomatické kruhy než tie liečiteľské, a o nemocnicu na Vroengarde nezavadil ani náhodou, nie je ani zďaleka nepoužiteľný, keď príde na liečenie. Už dávno predtým než sa stal Jazdcom musel často ošetrovať odreniny a niekedy bohužial i zlomeniny - pretože práca s kameňom je nebezpečná, a z domu si priniesol pomerne široké základné povedomie o bylinách a prípravách mastí, ktoré mu často prišlo vhod. Po vstúpení do radov Jazdcov sa mu otvorila brána k oveľa väčšiemu repertoáru vedomostí, a i keď jeho poznatky o anatómií a chorobách sú z veľkej časti teoretické, veľmi si zlepšil svoje povedomie o bylinách a vďaka výcviku sa naučil i rôzne spôsoby ich prípravy. Jeho vedomosti v tejto oblasti sa mu už osvedčili i v boji po boku ostatných Jazdcov, a tak sa na samoštúdium v tomto smere zameral i počas ciest po urgalských dedinách. Od mnohých kmeňov sa priučil ďalším oveľa menej známym druhom bylín a spôsobom ich prípravy, a neustále sa zlepšuje. Vie pripraviť masti, tinktúry a odvary nielen na vonkajšie, ale i vnútorné použitie, a väčšinou i ustanoviť kedy je potrebné aký prostriedok použiť. Do liečenia obyčajných ľudí vrátane obyvateľov Dorú Areaby sa však rozhodne nehrnie - a narozdiel od niektorých starších Jazdcov liečenie pomocou Líf vôbec neuznáva - prieči sa to jeho vychovaniu i presvedčeniu. Takisto sa nikdy príliš nezaujímal o psychické pohodlie pacientov, ktorých liečil - možno sa teda uňho spolahnúť na efektivitu pripravených prostriedkov, no nie tak celkom na korektný liečiteľský prístup - zastáva totižto názor že to, že niekomu zachráni krk, nech už je to akýmkoľvek spôsobom, by malo byť korektné viac než dosť.

Iné schopnosti:
Odkedy sa stal Jazdcom, naučil sa ovládať písmo a i čítanie, a takisto ovláda základy počtov. Je schopným kuchárom, a rád používa rôzne koreniny
Obrázek
SpoilerUkázat
Odohrané MQ, výcviky a výpravy:
Magické ruiny? (PJ Hariel, nedokončené)
Pozdrav z púšte (ako PJ, nedokončené)
Komorný výcvik OS : Priateľ parazit (PJ Ederan)
HDL: Klbko hadov (výprava)
Výcvik - Krst ohňom - Kytky (PJ Ederan)
HDL: Kráľovský bál (výprava)


Známe postavy:

Novicovia:

Aikathila - Karum k tejto podivnej vychudnutej žene zachováva neutralitu (ich stretnutie v hostinci mu neposkytlo príliš dobrý základ na vytvorenie nejakého názoru, nechuť k jedeniu mäsa zaznamenaná)

Pyriären - Elfská diplomatka zanechala v baranovi pocit zvedavosti a určite si bude pozorne všímať jej prítomnosť na ostrove.

Kazimír*

Dračí jazdci a draky:

Isolde a Mia - Karum k sivej dračici chová sympatie. Nielenže je mocná a jej šupiny sú krásne, ale pomohla mu zakryť jeho malú eskapádu a povedala mu aj dosť veľa vecí o živote na ostrove. Jej jazdkyňu Karum hlboko rešpektuje - zapôsobila naňho ako múdra a kultivovaná žena - koniec koncov, niet divu, veď spolu s Isolde bývali predstavenými rádu Žiary Fénixa

Tiarnís a Beloc - Zaujímavá dvojica. Tiarnís bola prvým jazdcom ktorého Karum na ostrove stretol, a vzťah k nej je zatiaľ kladný. Beloc si Karuma získal hravosťou a bezprostrednosťou mláďat, keďže bol prvé dráča ktoré Karum kedy v živote videl.


Górdan a Hestirnas - Karumov vzťah k druhému jazdcovi z jeho kmeňa je vyložene ambivalentný. Na jednej strane chová úctu k jeho sile a je mu vďačný za spoločné tréningy, na strane druhej je však neustále na pozore kvôli jeho neprirodzenému samotárstvu a krutej minulosti - bojí sa, že Kull jedného dňa vybuchne. Jeho draka Górdanova bolesť určite poznačila - o to viac však baran obdivuje jeho schopnosť byť Górdanovi na blízku a tíšiť jeho bolesť a hnev.


Tarien a Reanen - Zo začiatku náhodná známa a jedna z členiek Ordo Suffragi sa stala Karumovou veľkou oporou pri ceste za poznaním a vedomosťami, a jeho tútorkou vo všetkom čo sa Jazdcov týka - za to jej patrí Karumova doživotná vďaka a rešpekt. Celkovo je to veľmi milá - i keď v jeho očiach trochu rozpoltená - žena a Karum je jej i jej drakovi, vínovému Reanenovi - ku ktorému ho ako k učiteľovi viaže i vďaka Ysondrielovi rovnaký rešpekt - veľmi pozitívne naklonený.

Shairen a Rhonys- Shairen je skrz naskrz veselá kopa. Baranovi tento chlapčisko vždy rozjasní deň, a veľmi sa mu páči jeho prístup. Jeho dračia spoločníčka je pravou bojovníčkou a slušne vychovanou dračicou - je jedným zo starších dráčat ktoré Karum videl rásť až do bojovnej dospelosti.

Hariel a Telperen – V mladom Jazdcovi a jeho mosadznej spoločníčke našiel Karum veľkú oporu. Telperen bola zo začiatku k nemu trochu podozieravá (ale to koniec koncov asi každý), no po vyliahnutí Búrkového sa jej prístup od základu zmenil, a s jej Jazdcom si Karum veľmi dobre rozumie. Čas, ktorý spoločne strávili na kontinente nesmierne prehĺbil nielen vzťah mladých Jazdcov, ale hlavne ich drakov - Karum však bol Harielovi v mnohom učiteľom v cudzom prostredí, a na oplátku sa toho o mladom jazdcovi veľa dozvedel. Považuje ho za skutočného priateľa, a statočnú Telperen spolu s ním.

Kelsëan - tento mladík naňho zapôsobil celkovo pozitívne, je to podľa barana muž ktorý má rozhľad a veľký potenciál. Navyše ovláda aj mágiu.

Yllien a Athaleira*

Ederan a Keziah*

Palú a Symbeline*

Diennsia a Fineria*

Fionwell a Aluccia*

Johan a Eraias*

Sandra a Syrion*

Celarena a Isilyan*

Hati a Chezrael*

Sindúal*

Elisabeth*

Nanna*



* pozná z videnia, prípadne mená no takmer nič viac




Príchod na ostrov: 1066 herný deň momentálneho počítania, 14 slamenca 55 Roku NR, IRL 22.8.2015.

Voiceclaim: Josh Turner (od 0:15)

Karumov malý Urgalský slovníček:

drajl - červ

ithro - prekliaty/i

kadhi - neviditeľný, neexistujúci, vymazaný, zabudnutý

kehzrad - pokolenie, kmeň, rod, krvní príbuzní (kin)

nargral - drak (nie však wyverna či saň)

ankhyrk - elf (muž)

-on - gramatická prípona pre ženský rod

sla ihhgrel - dobiť na smrť, ubiť

sla -zabiť

deg - ťa/vás

Svarvog - urgalský boh vojny a smrti

Rahna - urgalská bohyňa života a materstva
Obrázek
Meno: Ysondriel

Prezývky: Bludička (daná Karumom pri vyliahnutí na Sviatky Svetiel), Búrkový, Oceľový

Pohlavie: Samec

Stavba tela: Stredný drak - letec

Dátum vyliahnutia: 16. Vetrovca roku 55 Nového Rádu (Sviatky svetiel) pri západe slnka, Herný deň 1102 IRL: 20.2.2016 17:58

Rodina: Syn Varnys, ktorého jazdcom je bývalý kat Vroengardu Walron. Jeho matkou je mosadzná Telperen, druhá duša mladého jazdca Hariela

Vajce: Stredne veľké vajce oceľovo modrosivej farby, v chráme usadené na druhom stĺpiku. Hra farieb evokuje nebo tesne pred búrkou.

Farba plameňov: Jednoliata oslnivo jasná biela - jeho plameň má extrémne vysokú teplotu, avšak dokáže ho udržať len veľmi krátko v porovnaní s mnohými ostatnými drakmi.
Obrázek
by Spiritknife
Obrázek
Ysondriel na prvý pohľad pôsobí ako kus búrky vytrhnutý z oblohy. Na jeho šupinách hrajú prím modré a šedé tóny, tvoriace spolu ilúziu oceľovomodrých nebies. Šupiny nie sú extrémne drsné, ani prílíš hladké - štruktúrou a veľkosťou sú obyčajným dračím priemerom. Čo však možno prekvapí je ich matnejší lesk ktorý akoby pridával do ich samotnej podstaty prímes ocele. Jednotný dojem klenby pred búrkou narúša sfarbenie brucha a membrány krídel - tu sa ukáže jemnejšie, bledšie sfarbenie. Na draka má veľkosťou aj rozmiestnením štandardné rohy a ostne, ktoré vystreľujú z tela v naozaj oslňujúco bielej farbe takisto ako jeho drápy. Jeho oči, orámované nevýraznou modrou maskou, majú šedú farbu bridlice - a rovnako ako z nej z nich sála chlad. Na ramene jeho pravej prednej nohy sa tiahne dlhá, úzka jazva ktorú získal v studených hlbinách severného oceánu. Napriek ubiehajúcemu času rana takmer nezarastá, a stále tvorí medzeru v šupinatom brnení. V boji ju jeho jazdec zakrýva špeciálne vyrobeným oceľovým plátom.
Nie je žiadnym dračím gigantom, ale na druhú stranu sa nájde i mnoho drakov menších než on. V jeho váhovej kategórií patrí k útlejším drakom. Stavbou tela je jasným letcom - čo však stratil na sile a statike, to získal na obratnosti - vo vzduchu mu jeho dlhé krídla značne pomáhajú. Je dobrým letcom a akrobatom, a hoci nerád vynakladá bezdôvodnú námahu, dokáže preletieť naozaj úctyhodné vzdialenosti. Naučil sa využívať vzdušné prúdy a kĺzať - pre svoju lenivosť chce všetko robiť čo najefektívnejšie. Oblasťou v ktorej však skutočne vyniká je plávanie - takmer všetka jeho fyzická aktivita pozostáva výlučne z plávania, a pod vodou sa mu vyrovná máloktorý drak. Plávaním a čiastočne i lenivosťou zakrýva nepríjemný fakt že je na všetky ostatné fyzické činnost tak trochu nemehlo - ako slon v porceláne.
Obrázek
Tento drak je pravdepodobne jeden z najzvláštnejších, akého ste kedy mali šancu stretnúť - ak vás neodradil už prvý kontakt s ním pri ktorom vás sám pre seba dokonale zanalyzuje a posúdi. Predovšetkým je drakom, ktorého srdce zostalo divoké a neskrotné napriek jazdeckému putu - svoju rasu vníma ako nadradenú, a je v takmer každom ohľade drakonický. Jeho náklonnosť k dobru či zlu je predmetom pre siahodlhé diskusie, no šanca zúčastniť sa ich sa naskytne málokomu - búrkový drak totiž drvivou väčšinou ľudskej rasy pohŕda. Nech si už o tom myslí kto chce čo chce, nad slnko jasným faktom zostáva že nie je ani náhodou hlúpy - v jemnom stroji jeho hlavy je všetko úplne v poriadku a dobre namazané kolieska sa otáčajú tak ako majú - možno dokonca i o niečo lepšie ako u väčšiny ostatných drakov - a aj ich počet je tak akurát. Možno niečo aj vynájde...ale až zajtra. Dnes sa mu totiž tak nejako nechce. A že je rádový drak? Prosím vás.
Aké povinnosti? Aká empatia? Pomáhať iným? A načo? To skrátka nie je nič preňho - a takisto vám nebude ani škodiť, kým nenarušíte jeho kruhy. Ani v najmenšom nikdy nechápal snahu jeho Jazdca pomáhať ostatným - i keď tá počas posledných mesiacov k dračej spokojnosti takmer úplne ustala. Jeho cesta životom je konštantná a vyhladená ako dobre vybudovaná diaľnica, a ak sa na tú diaľnicu prikmotrí niekto, kto zahatá cestu, Ysondriel si s tým nejakým spôsobom už len poradí. Ako dráča bol úplne apatický, a typická zvedavosť mládať sa uňho takmer vôbec neprejavovala. Podstatný bol preňho azda iba hon za poznaním - rád má navrch nad ostatnými bytosťami, a preto nútil a núti svojho Jazdca aby mu čítal všetky knihy ktoré dokáže zohnať. Vedomosti vníma ako dôležitú zbraň a do svojej dokonalej mysle sa toho snaží uložiť čo najviac. Niekoľkomesačné odlúčenie od svojho jazdca a tvrdý život na Severe ktorý si sám zvolil ešte viac zakalil jeho presvedčenie a divokú dračiu povahu - jeho vzťah s Karumom je následkom tohto zážitku hlboký, no búrlivý a nestály ako samotný oceán. Puberta ho zasiahla plným útokom a emócie ktoré drak držal pochované pod betónovou vrstvou apatie sa dostali na povrch v ohromných erupciách nenávisti, lásky a všetkého iného čo sa dá vyhrotiť. To, čo prežili vo vojne na pevnine ho hlboko zasiahlo, a razantnej zmene napomohli aj tri mesiace strávené s kmeňom jeho Jazdca a všetky veci, ktoré sa tam odohrali. Búrlivé obdobie na prahu jeho dospelosti na ňom zanechalo viditeľné stopy, a i keď sa časom znovu trochu upokojil a dostal svoje emócie opäť pod ľadovú kontrolu, jeho postoj k svetu už nie je absolútne apatický, ako tomu bolo keď bol dráčaťom. K honbe za poznaním sa pridala túžba chrániť nielen svojich najbližších, ale i celú jeho rasu, a i keď nemôže očakávať pomoc od každého z Jazdeckých kruhov, vždy sa môže spolahnúť na svôjho Jazdca, a to ho čím ďalej tým viac upokojuje.
Obrázek
SpoilerUkázat
Známe postavy:

Novicovia:

Kazimír

Dračí jazdci a draky:

Nanna - Búrkový si všimol, že táto mladá žena sa tak trochu bojí drakov alebo na nich nie je ešte celkom zvyknutá, a preto sa rozhodol pristupovať k nej nanajvýš opatrne. Žiadne bližšie informácie sa o nej zatiaľ nestihol vyzvedieť.

Górdan a Hestirnas - Okrem Karuma a jeho samotného jediná dvojica na ostrove ktorej časťou je Urgal - a navyše Kull. Hestirnas Ysondriela v dráčacom veku ohromil, a Górdan mu pripadá nanajvýš zaujímavý - podobný jeho vlastnej druhej duši, a predsa celkom iný.

Tarien a Reanen - Jazdkyňa, ktorú ako dráča zbožňoval sa časom premenila na váženú učiteľku a vzácnu kamarátku. Ysondriel ju má na svojom najvnútornejšom zozname obľúbených osôb, a akékoľvek stretnutie s ňou považuje za skvele strávený čas. Čo sa týka Reanena, je mu búrkový nekonečne zaviazaný - vínový drak mu je mentorom i oporou, a spolu s Karumom mu zachránil život. Považovať ho za priateľa je pre mladého draka pocta, a spomedzi všetkých si ho najviac váži pre jeho múdrosť a rozvahu.

Hariel a Telperen – Vzťah k tejto dvojici prevrátil celý jeho život naruby. Počiatočná nenávisť ktorú v ňom rozdúchal Jazdec mosadznej dračice značne ustúpila, keď ho lepšie spoznal a videl, čoho je obyčajný rybár s neobyčajným odhodlaním schopný. Telperen pri búrkovom drakovi stála od samotného počiatku jeho života, no jej vzácnosť si neuvedomil a nepriznal až do poslednej chvíľe. Až v naozajstnom boji na život a na smrť sa v ňom prebudili emócie ktoré pochovával, a ani po dlhej dobe úplne neustali.

Rhonys - je jednou z najudatnejších drakov aké búrkový doposiaľ stretol, a jej húževnatosť a odhodlanie si napriek prvotným dojmom vyslúžili jeho rešpekt.

Yllien a Athaleira*

Palú a Symbeline*

Fionwell a Aluccia*

Johan a Eraias*

Sandra a Syrion*

Celarena a Isilyan*

Hati a Chezrael*

Sindúal*

Shairen*

Elisabeth*

* pozná z videnia, prípadne mená no takmer nič viac

Voiceclaim: Śeth Hunter Perkins
Obrázek
by Shairen
Obrázek
by Ruolina
Naposledy upravil(a) Karum dne 13. 8. 2018 20:22, celkem upraveno 8 x.

Uživatelský avatar
Karum

Karum & Ysondriel

Příspěvek od Karum » 12. 8. 2018 2:24

Všetky sekcie sú čiastone prepísané, väčšinou sa jedná len o pár viet alebo slov, ale aj tak prosím o kontrolu, či je všetko OK a môže byť a dáva zmysel. Pridal som plávanie do naučených fyzických schopností. Pridané liečiteľské schopnosti, kde som v podstate trochu rozpísal bylinkárstvo a pridal Karumov pohľad a smerovanie ohľadom OS - dúfam, že je to tiež OK. Snažil som sa prihliadiť na absolvované výcviky.

Uživatelský avatar
Hati

Karum & Ysondriel

Příspěvek od Hati » 13. 8. 2018 16:18

Za mě ok, jenom bych tě ještě poprosila, jestli by sis nerozepsal sociální dovednosti - stačí jenom věta nebo dvě, ale tenhle heslovitý výčet jsem dneska vrátila už Hegežvérovi, a vrátím ho i tobě. Co se týče léčitelských dovedností, počkej prosím na někoho z OS, ale za mě máš předběžné PRO.
Obrázek
#7085a1 | #000000

Uživatelský avatar
Sindúal

Karum & Ysondriel

Příspěvek od Sindúal » 13. 8. 2018 16:39

Co se týče léčitelských dovedností, zdají se mi ok, jen bych možná pozastavila u "Od mnohých kmeňov sa priučil ďalším metódam liečenia a druhom bylín, a neustále sa zlepšuje." - pokud je těmi dalšími metodami léčení myšleno jako že se naučil jinak užívat nějaké byliny nebo něco podobně základního, tak ok. Pokud by to bylo myšleno další metody léčení jako něco spešl (jako je třeba psychosomatika nebo nějaká novinka, kdy se zjistí, že nejvíc na nachlazení pomáhá ledová vana), tak prosím upřesnit :)
Odkaz na kartu
Co se v kartě nedovíte, ale na vzhledu je to sakra poznat: Netřeba chodit okolo horké kaše, Sindúal je v současné době v natolik požehnaném stavu, že to tajit spíš nejde než jde, a každý kdo ji potká si to těhotenské břicho se špekem už určitě nesplete (čestnou výjimku mají muži s ignoračním levelem 100 :bohoho: )

Uživatelský avatar
Karum

Karum & Ysondriel

Příspěvek od Karum » 13. 8. 2018 19:57

Ďalším metódam využitia bylín :) je možné že existuje nejaké spojenie tranzu + bylinných inhalácií ale to si nechám na neskôr, zas tak pokročilý si nemyslím že si zaslúži byť v tom. Upravené slovne. A sociálne som rozpísal, ak by vás ešte čokoľvek napadlo, dajte kľudne vedieť, ďakujem pekne za rady a upozornenia.

Odpovědět